23/03/2026
1 månad sedan sist och nu dax för en liten lägesrapport 😎
Vad har vi sysslat med sista tiden då? Jo, extremt mycket framvagnsjobb, mycket kamremmar, någon koppling samt lite svetsjobb och lite annat smått och gott.
Bland annat så har vi tagit ner elmotorn på en Tesla, som vi lämnat iväg på renovering då endel lager va slitna i motorn, och det inte fanns någon begagnad och få tag i, det byttes även ut iprincip alla stag och bärarmar i hela bilen samt gjorde hjulinställning.
Skruva med sånna typer av bilar kräver speciell kunskap och utbildning, något som Mattias har.
Vi har även bytt motor i en Mopedbil, något som Peter grejjat med förut och även fortsätter med det nu, så har ni någon mopedbil som behöver någon typ utav underhåll, så är det bara höra av er så löser vi det.
Något annat som vi har hållt på med är diverse rostlagning. Något som vi gör till viss del, beroende på vad det är för något. I detta fall va de en bakvagnsbrygga till en XC70, och en balk i framvagnen till en Suzuki, Albin satte både kapen och svetsen i det och gjorde det bästa av situationen.
I regel rekommenderar vi alltid att byta ut delarna om det går, men i detta fall med bakvagnsbryggan så ville kunden chansa på en reparation då bilen behövde gå igenom besiktningen och ej ville lägga pengarna på en ny.
Och balken på Suzukin fanns ej att få tag på ny och då fick vi helt enkelt göra det bästa av situationen.
Bokningsläget ligger på runt 15 April, och så börjar även bokningarna på hjulskife dyka in, så kom ihåg att boka det i tid.
Ni som har era hjul på däckhotell har under sista veckan blivit kontaktade av oss om era däck är slitna och behövs bytas ut, har ni inte blivit kontaktade äre bara gasa på!
Hörs om nån vecka eller två igen! 🤝