Gibsons Mc Verkstad

Gibsons Mc Verkstad Harley Bobber, Custom, Chopper, el. orginal, vi bygger "allt" och tillhandahåller tillbehör och reservdelar till din HD, aftermarket el. orginal

Några få foton från Swap-Meeten i Florida, hann med 7 st, Men, blir tyvärr mindre o svårare att hitta nåt skoj,  Men, äv...
20/03/2026

Några få foton från Swap-Meeten i Florida, hann med 7 st, Men, blir tyvärr mindre o svårare att hitta nåt skoj, Men, även foton från en polare som samlar på ”Gammel” HD, Mestadels 1936 och upp - ALLA olika modeller fram till EVO, och några få Evo. Imponerande att se 15-20 st, Knucklemotorer, 15-20 st Panhead motorer, samt Early Sportster, K-modeller, Early Shovel, Lill-sida, Stor-Sida o.s.v.
Utöver detta har han även ett ”hundra-tal” rullande/fungerande cyklar !!!
Ja - den som har mest när han dör vinner !!!!, men väl förunnat - trevlig äldre gentleman!
Blir fler besök där givetvis, och, Ja, mina Swapmeet inköp...... Ja, jag har letat efter mycket till efterfrågande kunder som kontaktat mig - hittat en del till dom, men tyvärr inte allt, vi får se nästa gång / nästa Swapmeet, Jag får väl bara hem ett halft ton denna gång - kontra förr i den gamla goda tiden då vi alltid hade 2,5 ton +, men, (tyvärr..??) det var bättre förr,
Och- ännu en gång - håll er dröm vid liv . bygg vidare (Orginal ”Sucks”), Behöver ni hjälp så hör av er!!! Tillbaka på firman efter 24 mars - välkommen åter då!”

Denna ”HD XR” cykeln är till Salu!,  Ytterligare ett annorlunda bygge, lite kopia på HD´s Egna XR 750 / 1000 modeller.”O...
23/02/2026

Denna ”HD XR” cykeln är till Salu!, Ytterligare ett annorlunda bygge, lite kopia på HD´s Egna XR 750 / 1000 modeller.
”One of a kind”, Ja, stämmer inte helt o hållet, ”Two of a kind”, detta då en annan duktig byggare / kreatör (Lasse Sundberg, Roth Eng.) byggt en
likadan motor innan jag fick för mig att testa.
Motorn är en 90 tals EVO Sportster, 1200:a, med numera dubbla främre toppar, dubbla förgasare och Andrew special kamaxlar till detta.
Och sen en massa ”trixande och klurande” att bygga och få plats med både insug och avgasrör”!
Det var en utmaning, men det gick. Cykeln är reggad och klar samt besiktningsbefriad och till salu!
Cykeln byggdes ”lite race-aktig”, 49 mm gaffel med dubbla 4 kolvs-ok
Vill du ha mer info så maila och fråga, [email protected]
Och, ännu en gång till er alla ”va kreativa och bygg vidare - oavsett vad ni bygger på !!”
OCH, nästa vecka blir det swap-meet i Daytona (bl.a.) så får vi se vad jag hittar som jag inte behöver!!
Kommer ni på nåt så maila till ovan mail adress - INTE med. via Facebook - bara mail!

Med anledning av den ”vanliga” SWAP-MEET resan till USA så håller jag stängt 27:e Feb. t.o.m. 23 mars.Öppnar som vanligt...
14/02/2026

Med anledning av den ”vanliga” SWAP-MEET resan till USA så håller jag stängt 27:e Feb. t.o.m. 23 mars.
Öppnar som vanligt igen Tisdagen 24 mars.
Under denna tid så når du mig via mail - [email protected] -
Gör f.n. dev. beställningar från olika USA leverantörer - vill förhoppningsvis ha dessa avklarade innan avresa.
Och, angående swap-meet..............
”JA, då får vi se vad jag hittar som jag inte behöver” !!!
Om det är något du vill jag skall kolla efter så återkom på mailen.

Här kommer foto o Reportage på ”one of a life time”, Detta (utan att skryta - då det INTE finns något att skryta över), ...
04/02/2026

Här kommer foto o Reportage på ”one of a life time”, Detta (utan att skryta - då det INTE finns något att skryta över), blev att jag
tänkte ”ingen har byggt nån Bobber på HD`s mest INTE populära HD. En BUELL BLAST (”gömnd o glömnd av HD??)
Denna en cylindriga HD stånka, byggd av (Eric) Buell blev mig veterligen aldig såld i Europa. Jag tänkte (ännu en gång - gott eller ont), Detta måste vi testa!!, INGEN FART-RAKET kontra dom andra Buellerna. Men, nåt skoj och annorlunda. Och det blev det!!
Hel skoj att köra, lite slö, men vadå! Du köper en komplett Buell Blast i USA för ca 500 dollar +, och den är ju tillverkad av HD!!!!!!! Eller var. Sen körde jag på denna till en HD träff, och hoppades på att bli nekad inträde (då väldigt få vet att detta är en HD), Men,, (tyvärr..???) så blev jag insläppt utan att behöva förklara.
Men, ännu en gång, vill man bygga en billig HD Bobber så går det att göra !! Och, Alla ni andra. ännu en gång Fortsätt att Bygga !!!

Förra veckan var det ”min gröne”, men det satte egentligen igång med ”denna gröne”, Vi hjälpte en kompis som ville ha en...
20/01/2026

Förra veckan var det ”min gröne”, men det satte egentligen igång med ”denna gröne”, Vi hjälpte en kompis som ville ha en rapp
Bobber, och med en HD Buell XB12 som ligger 100 Hk + så kunde det inte bli bättre. Enda ”problemet” var att den var ju
gummi upphängd i motorfästena så vi fick uppfinna och tillverka nya motorfästen till stelbensramen, Och få ALLT att linjera.
Men, det gick! Och gick bra så vi byggde ca 35 st. Buell XB Stelbenare till efter detta!Det går ju att hitta billiga donator cyklar om man vill själv bygga nåt unikt - Lycka till & Bygg Vidare !!

Ännu mer ”gammal skåpmat”, 2012 var ett bra år att synas i pressen, denna cykel och en annan grön (Postis, kommer info o...
11/01/2026

Ännu mer ”gammal skåpmat”, 2012 var ett bra år att synas i pressen, denna cykel och en annan grön (Postis, kommer info o foto framöver). Denna blev det 13 reportage på under 2012, 11 i Sverige och 2 i Europa.
Cykeln blev som Kajsa Varg sa ”Man tager vad man haver”, Vill bara visa att det går att bygga annorlunda utan att behöva
köpa alla delar nytt. Tillverka själv och bli stolt över ditt resultat - Lycka till och BYGG VIDARE !!!

Ytterligare lite gamla Panhead cyklar från min ”gamla import-tid” och ytterligare ett tidnings-klipp från tidigt2000 tal...
07/01/2026

Ytterligare lite gamla Panhead cyklar från min ”gamla import-tid” och ytterligare ett tidnings-klipp från tidigt
2000 tal - man undrar var ens alla gamla import-cyklar finns idag, blev lite drygt 300 st, så några bör ju finnas i liv
fortfarande, har du nån så får du gärna berätta - fler gammel foton och annat kommer om några dagar igen.

Här kommer ytterligare gammalt - div cyklar från tiden på Värnhemstorget.OCH, en av tidnings artiklarna om ”mig”, Detta ...
05/01/2026

Här kommer ytterligare gammalt - div cyklar från tiden på Värnhemstorget.
OCH, en av tidnings artiklarna om ”mig”, Detta från 2002, då det nämns att jag bygger Lyx hojar åt 50 åriga drömmare, 2002 var jag
40 år - 50 kändes gammalt !!! Det var då det, Men lite skoj - Det är väl ingen av oss som kollar på detta som är så gammal (!!!??) När Orange County Choppers var på TV och alla skulle bygga feta cyklar med 250 bakdäck (minst) och Billet hjul för 40K!
Ni får gärna återkomma o berätta era minnen !! Jag återkommer om några dagar med mer !!!

Lite foton från förr och nu - aldrig fel med en lång-gaffel
04/01/2026

Lite foton från förr och nu - aldrig fel med en lång-gaffel

VAD HÄNDER MED ÅTER UPPVÄXTEN ??  Förr i tiden byggde vi alltid fräcka cyklar i garaget under vintern !!!Men, numera är ...
30/12/2025

VAD HÄNDER MED ÅTER UPPVÄXTEN ?? Förr i tiden byggde vi alltid fräcka cyklar i garaget under vintern !!!
Men, numera är det väl bara opersonliga Twin-Cam & M8 som gäller.....??
Förutom mitt tidigare Bobber Big-Twin rullande så har jag även en rolig rullande Buell Bobber Chassie. ELLER
Stelbens chassie till Sportster och en Sportster 1200:a motor OM nån vill förverkliga sin dröm med ett coolt bygge.
Maila / ring för info: [email protected], 0708-232310

Repost!!! Denna jul bygger jag inte nån komplett Bobber. Det får ni själva göra. Här är ett rullande Bobber chassie. Sta...
25/12/2025

Repost!!! Denna jul bygger jag inte nån komplett Bobber. Det får ni själva göra. Här är ett rullande Bobber chassie. Standard stelbensram för BigTwin Twincam A (upp till 06), Evo, Shovel, Panhead, knucklehead passar, springergaffel, ekerhjul med bromsar o ” gammel-däck”. Ta din egen cykel som donator och lyft över ditt driv-paket. Behöver du fler delar så kan jag givetvis fixa det. Maila / ring för mer info. God jul och Gott nytt år !!!

Adress

Bagarevägen 1
Klågerup
23376

Öppettider

Tisdag 10:00 - 18:00
Onsdag 10:00 - 18:00
Torsdag 10:00 - 18:00

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Gibsons Mc Verkstad postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Gibsons Mc Verkstad:

Dela