19/09/2023
Efter Lördagens sista träff detta året så har Polisen stoltserat ut i Media hur dom har överlistat oss och hur duktiga dom har varit.
Indragna körkort, flera fortkörningsböter, besiktningsböter och anmärkningar samt delgivning till arrangör.
Deras polisinsats i lördags kostade multum från skattebetalarna som nu klappar och hyllar Polisen för deras insats mot illegala och kriminella streetrace människor.
Vanliga människor som arbetar, betalar skatt, föräldrar, barn och även pensionärer som träffas för att umgås och se på andras byggen.
Vi höll oss på en avskild plats borta från allmänheten för att inte störa och för att kunna vara ostörda dessutom, detta uppskattades av Polisen som var på plats som sedan kallade in bes. män och Parkeringsvakter.
Nu i efterhand skulle vi tagit hela träffen med oss till en mer allmän plats som tack för det.
Vi förstår samtidigt att dom kallade in mer förstärkning med tanke på incidenten som inträffade på Bäckebol för några veckor sedan, men detta var att verkligen kavla upp ärmarna.
Och det vi oftast brukar svara på tal med: Men all annan kriminalitet runt om landet och även staden Göteborg? När ska ni kavla upp ärmarna och motarbeta dom värre brotten?
När ska ni ta tag i alla rån som har varit dem senaste veckorna runt om Torslanda där folk hotas med pistol och rånar barn?
Bilen som ni har stannat, gärnings "männen" som ni har stoppat men sen släppt?
Vad vi vet så har tillochmed våran community förhindrat detta när vi har vart på plats ute i Torslanda.
Men sålänge ni får klippa några körkort och få en applåd av skattebetalarna att ni förhindrar en bilträff så har ni gjort erat för detta året, stort grattis till Poliskåren i Stor Göteborg.
Ni hävdar att ni förhindrade Streetrace på plats ute i både Arendal och i Rollsbo.. Det var inget pågående eller ett försök till Streetrace över huvudtaget, det var en samlingsplats för liksinnade människor som samlas en sista gång för i år för att visa uppskattning och att visa upp sina byggen. Om ni nu ska gå ut i media om att ni förhindrar saker och ting ska ni kanske hålla er till sanningen, men det är ni aldrig vidare bra på ändå.
Ge tillbaka industristräckorna som vi kunde köra på innan där vi inte störde allmänheten.
Vi har bemött er med respekt hittills och är ingen våldsam "folkgrupp" vi har hållit i manifestationer för att hedra eran bortgångna kollega som sköts ihjäl för 2 år sedan, för att vi respekterar erat yrke bland annat. Och att vi inte står bakom våld.
Tack för er insats och för att ni lägger våra skattepengar på rätt saker i vår våldsamma värld.