Klaas de Poel .com

Klaas de Poel .com Mercedes-Benz Youngtimers Oldtimers & Classics. Geboren uit passie voor het merk Mercedes. Uit de hand gelopen hobby..? Vertrouwd..? Verkooppraatje..? ( p.s.

Uit de hand gelopen hobby zeg maar…
Verzamelaar van oude strijders die er nog toe doen en een mooi plekje hebben in de hal in Surhuisterveen Friesland 😎 Geboren met een ster op m'n voorhoofd zullen collega's, familie en vrienden wel zeggen...

Al jaren zoek ik naar mooie echte Mercedes Youngtimers en Oldtimers. En in die zoektocht heb ik veel kunde en relaties opgebouwd. Collega's met dezelfde li

efde voor het merk en hetzelfde oog voor detail die mij bericht doen wanneer ze weer een mooi exemplaar op het spoor zijn. Uiteraard is een Youngtimer of Oldtimer liefde, aandacht en onderhoud nodig net als u en ik. Maar u geeft maar één keer geld uit dus doe dit wijs en stap bij de juiste personen/bedrijven binnen. Citaat collega;
"Er is niets zo duur als een in aanschaf goedkope Mercedes"


Mijn doel..? Een zoekende Mercedes liefhebber assisteren bij de inkoop. En of die geschikte auto nu in Surhuisterveen, bij Auto Timon in Uden, Gijs Jansen in de Groeve, Victor Vilé van Premium classics of bij Marco Hof Sportscars in Heerhugowaard staat maakt niet uit. Zolang de nieuwe eigenaar zich er maar van bewust is wat ie voor z'n geld heeft gekregen. Belangrijk voor aanschaf van een ster...
- Een goed gevoel bij de auto
- Wederzijdse klik tussen verkoper en koper.
- De bevestiging van het gevoel door een proefrit. Nee hoor, de Noorderling is gewoon minder tekst nodig om duidelijk te maken wat telt. Immers kent iedere auto z'n eigen verhaal. Al is het ene soms wat langer dan het andere. u zult bij Klaas de Poel geen auto's op LPG en geen import uit Amerika of Japan tegenkomen )

Kom gerust langs voor een kop koffie of cappuccino,
maar bel even van te voren,

Klaas de Poel

Kun je nog wat aan leuke auto’s komen Klaas ? is wat ik vaak hoor…Er om zoeken heb ik wat laten varenJe komt te vaak een...
06/06/2026

Kun je nog wat aan leuke auto’s komen Klaas ? is wat ik vaak hoor…

Er om zoeken heb ik wat laten varen
Je komt te vaak een “verkeerde” tegen

Deze kwam mij ter ore…
Een goede bekende liet m mij zien op zijn telefoon
Ik zei die moet je kopen, worden zeldzaam

Volgende dag berichtje, ivm ruimtegebrek toch maar niet gekocht. Maar mag ik dan zijn nummer ?
Anderdaags bezoek…

Verbaasd over de conditie en enigszins verbijsterd dat we eigenlijk niet tot een deal konden komen…🥴

Het lukt niet altijd… dus maar laten lopen dan ? 🤔

(Maar ze zijn eigenlijk niet meer te koop in deze conditie Klaas 🫣)
Dacht ik bij mezelf
Dus “handel” is het eigenlijk niet maar wel veel te leuk om te laten gaan 😤

Weer zo’n dilemma 🤯

Maar aangezien de verkopende partij een hele geschikte peer is en zijn hele familie echte liefhebbers zijn voelde het toch goed om zaken te doen
Immers de proefrit verbaasde me eigenlijk al na 200 meter rijden

Deurpanelen nog goed. Interieur netjes. Optisch kwestie van doorheen prikken, dat gaat ook nog es geld kosten want Jules is niet gratis maar heeft zoveel passie voor dit soort Benzen (haalt zelfs de deurkrukken eruit voor optimaal resultaat).

Conclusie
Een Mercedes “uit de markt halen” en voorzien van Klaas de Poel kentekenplaathouder zodat zoekende liefhebbers weten dat ze niet voor niets naar Surhuisterveen hoeven te rijden want ik heb al een voorselectie gemaakt… 😉

Een W201 - 190E of D hoort gewoon op de site te staan…
Al duurt dat nooit heel lang
Ze zijn er sneller af dan erop…
Ja de spoeling wordt dunner

De vijvers zijn er wel maar het water is troebel geworden 😜

Volgende week op de site
Nederlandse Benz met nog geen anderhalve ton aan kilometers 🥰

Ik had m heel graag onder de 10 mille willen houden maar ik ben bang dat dat niet haalbaar wordt 🫣

Beter duur dan niet te koop is mijn motto
Ga momenteel maar eens een geschikte W124 T vinden 😬

Fijn weekend
Ik ben weer ontzettend blij met een super leuke 190’er 😎

Inmiddels online

https://www.klaasdepoel.com/showroom/aanbod/w201-190e-20-automaat-astralzilver-schuifdak

W204 - C180 AMG pakket met 59.000 km uit de laatste serie 😍Het was even stil…🫣Maar logistiek gaat voor vermaak“Zonder tr...
28/05/2026

W204 - C180 AMG pakket
met 59.000 km uit de laatste serie 😍

Het was even stil…🫣
Maar logistiek gaat voor vermaak
“Zonder transport staat alles stil”

Deze heeft de site niet gehaald 🥴

Onze StarCars & Coffee omroeper Henk merkte op en sloeg mij de handen bijna stuk, hij bleef maar bieden… 😜

En aangezien ik Henk heel graag vrolijk zie en besefte dat dit zijn auto is…
Water bij de wijn want volgens Henk worden we dan familie 😅🤔

Zo gek is dat eigenlijk niet want inderdaad “draagt” ie straks mijn naam… 🤣

Al neemt Jules het detailing voor mij al behoorlijk serieus, hij wist me zelfs deze keer weer te verbazen…
Wat een beauty. Sorry Henk dat we je nu wat werk uit handen nemen…🫣
Maar nu kun je wel meteen genieten van de vele meters die je de eerste tijd zult gaan maken jou kennende 😜

Even wisseltje nog bij Bijlsma
Groot onderhoud met frisse APK

De W123 - 200D automaat weer mee die zomer klaar is met fris onderhoud en apk
Tank nog even vol voor aflevering…

Kan ik al naar de bloemist en de wijnboer ?
Of gaat ie toch naar Duitsland terug want daar komt momenteel interesse vandaan, ze worden zeldzaam 😉
Dus moet je verder zoeken dan je neus van plan was 😜

Druppeldag… Uitlaatdag… Even wasbox bezoeken en even lekker blokje om “droogrijden”Tevens even wat accu’s aan de druppel...
28/05/2026

Druppeldag… Uitlaatdag…
Even wasbox bezoeken en even lekker blokje om “droogrijden”

Tevens even wat accu’s aan de druppellader…

Eindelijk de tijd gevonden
Er zijn slechtere klusjes te bedenken 😎

Eerstvolgende de 220D in fantastische ouderwetse “blitse” rode kleur 😍

Nog steeds blij met de nieuwe verdiepingsvloer 🥰👌

Al heeft dat wel wat stof doen opwaaien 😜🫣

Wat is uw favoriete baureihe ? 🤔W115 W123 W124 W210 W211 W212
12/04/2026

Wat is uw favoriete baureihe ? 🤔
W115 W123 W124 W210 W211 W212

Geen 1 april grap gelukkigExcuus voor de foto 🤣
01/04/2026

Geen 1 april grap gelukkig
Excuus voor de foto 🤣

De Tweede Kamer heeft dinsdag ingestemd met een motie om de eerder voorgestelde aanpassing van de youngtimerregeling terug te draaien.

Dat is goed nieuws voor zzp’ers en ondernemers met auto’s van de zaak van vijftien jaar of ouder en natuurlijk ook voor youngtimerhandelaren.

De motie werd ingediend door dezelfde Kamerleden die eind vorig jaar de regeling om zeep hielpen.
Dit is een belangrijke stap, al is het nog geen gelopen race. De motie is nog geen wet. De staatssecretaris van Financiën zal het voorstel in regelgeving om moeten zetten.

Dit is gelukkig geen 1-aprilgrap.

😳🤔
11/03/2026

😳🤔

Opmerkelijk nieuws uit Den Haag: Tweede Kamerlid Pieter Grinwis wil de afschaffing van de youngtimerregeling terugdraaien. Waarom dat opmerkelijk is? Het voorstel om de regeling af te schaffen kwam eind november eveneens uit zijn koker.
Na het indienen van zijn amendement was het Grinwis al snel duidelijk dat de gevolgen veel groter waren dan hij voorzien had. Omdat het voorstel inmiddels door de Tweede Kamer was aangenomen, was er echter geen weg terug.
In zijn nieuwe voorstel wil hij de youngtimerregeling bevriezen op bouwjaar 2011 of 2012, in combinatie met een verhoging van de bijtelling ‘met een aantal procenten’.
Wie een zakelijke youngtimer rijdt, zou door dit voorstel dus met zijn huidige auto kunnen blijven rijden. Ook blijft de branche niet zitten met een restvoorraad auto’s van bouwjaar 2010 en 2011. Bovendien wil Grinwis dat er snel duidelijkheid komt voor de branche.

Maar zoals altijd: je moet de huid niet verkopen voordat de beer geschoten is. De rest van de Tweede Kamer moet zich nog uitspreken over Grinwis’ voorstel.

Adres

Groningerstraat 91 B
Surhuisterveen
9231CK

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Klaas de Poel .com nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Klaas de Poel .com:

Delen