24/08/2020
Misschien overbodig... maar toch ook voor die Corona-moe zijn...
Beste Leerlingen,
Een dringende oproep aan jullie allen.
Heb je gezondheidsklachten, annuleer jouw rijles dan direct, ook als het milde klachten zijn of als je contact had met iemand met gezondheidsklachten!
We horen momenteel om ons heen dat niet iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt en rijscholen worden gebeld door de ggd met de melding dat een leerling besmet was.
De bewuste leerling heeft dit helaas niet netjes gemeld en is toch gewoon blijven rijden....
Wat betekent dit concreet...?
Dat iedereen die les heeft gehad, gebeld wordt door de ggd voor onderzoek.
Je krijgt dan een test en quarantaine verzoek/ advies.
In ons geval zou dat om heel veel leerlingen gaan want wekelijks hebben wij contact met heel veel mensen, binnen maar ook buiten de rijschool!
De betrokken rijschool zou dan dan de deuren tijdelijk weer moeten sluiten!
De rijschool hoeft dan ook niet meer bij Het CBR te komen!
Niet echt leuk als jouw examen daardoor geannuleerd moet worden en alle andere leerlingen en jij zelf tenminste 14 dagen niet meer kunnen rijden!
Een enorme schade post voor de bewuste rijschool, 14 dagen geen inkomsten.
Mensen die misschien wel ziek zouden kunnen worden....omdat jij misschien dacht dat het wel kon.
Wij verzoeken jullie daardoor met klem rekening te houden hiermee en verantwoordelijkheid te dragen, niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen.
Wij geven ook les aan leerlingen die in een risicogroep vallen.
Als de deuren sluiten is iedereen daardoor geraakt, nogmaals meld de rijles af bij klachten of als je contact had met iemand met klachten, ook al zijn deze mild!
Alvast bedankt en we hopen dat we op jullie kunnen rekenen.