15/03/2026
.......... Targa Florio 2026..........
Afgelopen zondag is de editie van de targa florio gestreden.
Op deze mooie zonnige dag kwam men van heinde en ver naar Bovenkarspel.
Met 17 rijders aan de start beloofde het een spannende dag te worden.
Eerst maar eens trainen om zo de technische baan te leren kennen.
Na de gebruikelijke keuring is het tijd voor de wedstrijd.
Er is voor deze race besloten om 5 minuten per spoor te rijden op 12 volt,geen kwalificatie ,en 2 races over de dag waarbij de races bij elkaar worden opgeteld tot één eindscore.
Meestal ...bijna altijd mag men de hand-out band eerst kort inrijden .
Voor de Targa is gekozen om met de hand-out band vers op de velg te starten, wat opviel is dat het tijd scheelt en voor iedereen geen problemen gaf.
Tijdens de wedstrijd was het erg mooi om te zien dat iedereen best mooi bij elkaar in de buurt zat met een enkele uitzondering.
Bijvoorbeeld plaatsen 5 t/m 10 in de beide races binnen de 10 rondes van elkaar .
Helaas had Sebastiaan Scholten pech .
De sleper draad was los gegaan waardoor hij noodgedwongen een spoed reparatie moest uitvoeren.
Gekeken naar het resultaat van race 2,waarbij hij geen pech had ,het wel duidelijk is dat hij door pech een top 3 is misgelopen...
Rob C ,John,Job,en Michel lagen in race 1 en 2 erg dicht bij elkaar en vochten om de top 5.
Iets meer achter in het veld, Richard ,Willem,Jan en Rob van A. vechten om de plaatsen 6 t/m 9 ook hier onderling maar kleine verschillen.
Meer achterin het startveld was het close tussen Henri,Perry,Bart,Jacob en kees.
Hekken sluiter met de rode lantaarn..Alphons volgend jaar beter !
17 Alpons
16 Sebastiaan S.
15 Bart
14 Kees
13 Jacob
12 Robert
11 Perry
10 Henri
09 Willem
08 Jan
07 Rob van A.
06 Richard
05 Michel
04 John
03 Rob C. 🥉
02 Job 🥈
01 Sebastiaan van A 🥇