29/05/2026
KIITOS!
Haluan kiittää jokaista, joka kommentoi, soitti, lähetti viestiä, jakoi julkaisua tai muuten auttoi meidän transbrake-solenoidijahtia.
Viimeisen vuorokauden aikana tuli useita kymmeniä puheluita, valtava määrä viestejä WhatsAppissa, Messengerissä ja Facebookissa sekä useita myymälä- ja korjaamokäyntejä. Kävimme läpi käytännössä kaikki mahdolliset kontaktit, automaattivaihteistokorjaamot ja varaosakanavat Suomesta.
Lopulta kontaktien kautta selvisi myös syy siihen, miksi osaa oli lähes mahdoton löytää. Kyseisen transbrake-koneiston valmistaneen yrityksen yrittäjä on menehtynyt, toiminta on loppunut ja samalla myös varaosien saatavuus on käytännössä hiipunut.
Monen mutkan jälkeen saimme kuitenkin vinkin Minneapolisissa, USA:ssa toimivasta automaattivaihteisto-osien myyjästä, jonka kautta löytyi juuri tähän koneistoon sopiva osa. Osa on nyt tilattu matkaan.
Sitä ennen yritämme vielä testata askin toimintaa yhdellä väliaikaisella ratkaisulla, vaikka kyseinen osa ei olekaan varsinaisesti öljykäyttöön tarkoitettu. Tarkoitus on varmistaa, ettei vaihteistossa ole mitään muuta vikaa ennen kuin varsinainen varaosa saapuu.
On ollut hienoa huomata jälleen, miten uskomattoman auttavainen ja yhteisöllinen harrastajaporukka meillä on. Kun ongelma tulee vastaan, löytyy aina ihmisiä, jotka käyttävät omaa aikaansa auttaakseen täysin pyyteettömästi.
Siitä iso kiitos teille kaikille. 🙏
Nyt peukut pystyyn, että saadaan Firebird nopeasti takaisin nippuun ja päästään Poriin vetämään täydellä kaasulla.
Kiitos koko Racing Heartsin porukan puolesta!