15/04/2026
MÅ VI IKKE GODT BEDE OM NOGET OPMÆRKSOMHED?
Vores færdselsafdeling var i går på Fynske Motorvej mellem kl. 09.30 og 12.30 med særligt fokus på uopmærksomhed bag rattet.
Der var godt nok rigeligt at komme efter.
38 bilister blev sigtet for brug af mobiltelefon under kørsel. Og det var altså på en dag med regnvejr, nedsat sigtbarhed og glat føre, hvor fuld opmærksomhed på vejen er endnu mere vigtigt.
Lederen af vores færdselsafdeling er alt andet end imponeret.
Set i lyset af den seneste tids voldsomme færdselsuheld, håber vi meget, at bilister tager ved lære.
Uopmærksomhed er årsag til rigtig mange uheld. Udover at være farligt betyder det også lange køer og ventetid for tusindvis af andre trafikanter.
Lad telefonen ligge og undgå at skabe farlige situationer for dig selv og andre.
Destinationen er vigtigere end notifikationen.
// FYNS POLITI