23/11/2023
Så er vi kommet en hel del videre med den Jaguar mk2 som vi skulle lave komplet ledningsnet på. Efter at have målt en del steder fandt vi ud af den tidligere havde kørt med stel til karrossen. Men nu var der lavet plus til karrossen. Det fleste nyere biler kører med stel til karrossen og det var kun ganske få engelske biler der tidligere kørte med dette plus til karossen. Det betød så at vi skulle have vendt feltet på dynamoen og ændret nogle andre tilslutninger. Blandt andet til den elektriske Benzinpumpe. Alle de ukurante ledninger og samlinger er blevet udskiftet med originalt stofledning og alle kabelsko og øjer er blevet loddet og krympet Så nu er alt faktisk fungerende på bilen. Der mangler kun nogle småting som kommer når vi begynder at samle bilen op indvendigt.
Der er gået ret mange timer med at finde ud af hvordan de forskellige ting har siddet og virket før. Det er altid et stort arbejde når man ikke selv har skilt bilen ad. Der skal så også bruges noget specielt dæmper materiale til dørene og til udvalgte steder i bunden på bilen. Så skal alle de lister der er limet med kontaktlim afmonteres og renset igen for at kunne limes på med det rigtige lim. Det samme gælder stoffet i loftet, det skal også limes rigtigt på..
Der kommer til at gå mange rigtigt mange timer på at komme i mål. Men det skal nok blive rigtigt godt..