03/08/2022
🎺🎷🥳Del del del del del🎷🎺🥳
Det har vi da heldigvis været fritaget for indtil videre, skulle der opstå problemmer, var i da de første der fik besked om dette, og vi sammen ville kunne finde den hurtigste/bedste løsning for os alle, så i stadig får en uforglemmelig dag 🎺🎷🥳
P.S Vi har stadige nogle få ledige dage i 2023 Og 24..
Ring eller skriv for et godt uforpligtende tilbud…❗️🛑❗️DEL DEL DEL ❗️🛑❗️
*OPDATERING*
Vognfirmaet kontaktede os i går og penge var på kontoen i morges 28/07, inklusiv godtgørelsen for manglende fotograf. Vi er glade for, at vi holdt ved og endelig fik afsluttet kampen
************
Vi er en klasse der blev studenter fra Slotshaven Gymnasium i juli måned. Vi havde en meget dårlig oplevelse med vognfirmaet DAN-MARC’s STUDENTERKØRSEL, som vi ikke på nogen måde ønsker andre skal opleve. Det vil derfor være super fedt, hvis folk vil dele dette opslag så det kommer frem til alle! Vi er også igang med klagesag, er ved at forsøge at få fat i avis og igang med at skulle anmelde vognfirmaet på diverse medier!!!
🛑 KALDER ALLE FREMTIDIGE STUDENTER 🛑
Den 25. Juni 2022.
Blev det der skulle have været en flok studenters uforglemmelige dag til et sandt helvede.
Huen var sat, diplomerne givet og snart skulle festen stå med vognkørsel, DJ, fri bar og fotograf.
7 lastbile holdte 11.45 klar i Holbæk ved slotshaven gymnasium, musikken spillede, balloner, fløjter og flere 100 stimlede sammen for at se netop deres student køre afsted til deres livs fest, efter 3 års sej skolegang under div. Nedlukninger og restriktioner.
Der begyndte HTX klassen 3.s at få lidt ondt i maven, for deres bil til 63000kr var ikke dukket op klokken 11.30 som aftalt.
Her begynder historien om en vogntur der altid vil mindes, men aldrig for det den burde.
Allerede et par uger før oplever studenterne at kommunikationen er svær med vognfirmaet, det drejer sig om det udkast de har lavet til ruteplanen.
I eksamen stress og planlægning af stop, tåles dette og de unge mennesker affinder sig da det er den bedste rute mener vognmanden.
Dagen kommer, klokken bliver 11.30 og der er ikke kommet nogen vogn.
Der ringes gentagende gange til firmaet som beklager de ikke har været opmærksomme på at starttiden er rykket en halv time frem ( dette er der ringet om nogen dage i forvejen ) selvsagt bliver de en halv time forsinket.
Klokken bliver 12.00 og afsted kører 7 lastbiler med glade studenter, tilbage stå 3.s med deres vognpynt, huer, familie og forventninger.
Igen tages kontakt til vognmanden, her informeres om at bilen pludselig er blevet stoppet af politiet. Og nu er yderligere en halv time forsinket.
Forældre og gymnasium er hurtige, der bliver hentet bobler, vand, øl og lidt at spise til de tydeligt frustreret elever.
Klokken bliver 12.30 og der er stadig ingen bil i syne, lige omkring klokken 13.00 spottes bilen og lettelsen er stor, bilen bliver pyntet hastigt, grundig instruktion sprunget over, og afsted det går.
14 på laddet + DJ og pult, 10 løbende efter, pårørende snakker i krogene om hvordan de sidste 10 skal kunne være med på bilen.
Alle ånder lettet op da bilen forsvinder rundt om hjørnet, nu er de afsted, og vi skal alle hjem og gøre vores stop klar.
Over halvanden time forsinket kommer de 24 studenter afsted, løbende på deres tur må de ændre ruten, og korte stop ned for at indhente lidt tid.
DJen må efter et par timers kørsel bede chaufførerne om ikke at køre med fuld gas, da udstødningsrøgen røg lige op til dem, så de stod og blev dårlige incl. DJen.
Ved 5. Sidste stop kan bilen ikke starte, her opgiver en del at køre med det sidste stykke, da autohjælp først skal ankomme og vurdere bilen.
Her tager en søster til en elev i klassen en snak med chaufførerne som aldrig har kørt studenterkørsel før, han har faktisk heller ikke mødt vognfirmaet før på dagen i et kvarter.
Vi får af vide at førstehjælpskassen ikke indeholder de mest gængse ting.
Og at den fotograf der skulle have været med aldrig var dukket op.
2 timer efter startes bilen og får grønt lys til videre kørsel hvis denne dog ikke slukkes resten af turen.
Klokken lidt over 3 sendes de sidste afsted med vognen mod de sidste 2 stop, velvidende at 2 ikke fik det besøg de havde regnet med og forældrene havde forberedt.
Turen sluttede omkring klokken 5.00 morgenen efter.
Efter turen ses tydelige sodskader på hier, samt tøj - derudover oplever flere af studenterne at have sod i næsen, på arme og ben samt at hoste sort slim op dagen efter.
Den 28. Altså 3 dage efter turen sendes en skriftlig klage til vognfirmaet, denne besvares hurtigt med at vognmanden ønsker kontaktoplysninger så vi kan komme i dialog omkring oplevelsen. Søsteren til en fra klassen sender straks sit telefonnummer, dagene går og den 4. Juli vælger hun selv at ringe til firmaet.
Her imødekommer vognmanden de frustrationer vi har skrevet om, og tilbyder 1 af 3 kompensationer.
1: en ny vogntur uden beregning. ( skal forgår indenfor 2 uger )
2: en fest i et telt som vognmanden står for ( studenterne skal finde lokalisationen )
3: 10000kr i godtgørelse.
I samme ombæring aftales der at fotografen skal tilbagebetales da denne ikke var til stede overhovedet, værdi 3500kr
Og så har studenterne betalt et depositum på 6500kr hvorfra der skal trækkes 4000kr for ødelagte bænke. ( dem har vi ikke set kvittering på )
Igen henvender hun sig pr, mail den. 7 juli og fortæller at studenterne ønsker den økonomiske godtgørelse.
Denne mail besvares ikke, derfor vælger hun at ringe til firmaet den 11. Juli her tages telefonen., og hun siger at det føles som om de ikke ønsker at besvare hendes mails, hun forsikres om at det ikke er tilfældet og at denne vil besvares i løbet af dagen.
Da hun intet høre sender hun endnu en mail, hvori hun oplyser hvad de unge mennesker ønsker og hvortil pengene skal sendes.
Vi har de efterfølgende dage problemer med at få kontakt til ham. Der bliver ringet til ham 3 gange d. 12 juli, men vi begynder at mistænke, at han har indkodet det nummer der plejer at ringe til ham, så han kan ignorere det. Torsdag d. 14. juli, er der endelig en elev fra klassen der får fat i ham igen. Her fortæller han, at han er lige så interesseret i at få afsluttet det som vi er. Der bliver aftalt, at han vender tilbage på mail en af de næste dage. D. 16. juli vender han tilbage. Her skriver han i ny mail, at vi ikke får kompensation for fotografen (3500), da fotografen var en del af den samlede pris, så derfor er den manglende fotograf en del af de 10.000 han ville give som kompensation. Bænkene er også lige pludselig steget med 500 kroner, så de kostede 4500, så tilbage fra depositum havde vi 2000. Vi ville derfor få kompensation på 12.000, for denne, rent ud sagt, ELENDIGE oplevelse. Det var ikke det beløb vi havde regnet med, men på dette tidspunkt, var vi bare glade for noget. Han bad om kontaktoplysninger på den person fra klassen, der havde været kontaktperson under bestilling af vognen. Han oplyser os, at pengene vil være på kontoen senest 5 hverdage efter, at han har modtaget oplysningerne.
Oplysningerne på kontaktpersonen fra klassen sendes d. 17. juli. D. 26 juli, altså 7 hverdage senere, er pengene stadig ikke modtaget. Vi kontakter ham, og han fortæller, at han var overbevist om, at der var styr på det. Han ville snakke med sin bogholder. Vi sender ham en mail, hvor vi skriver, at han har til dagen efter, d. 27 juli kl. 10 (i dag). Her skal vi enten have modtaget penge, eller have bevis på, at de er overført, og venter på at blive modtaget. Han vender tilbage og skriver, at han jo var overbevist om, at der var styr på alt. Han vil tjekke op på det om formiddagen d. 27 juli (i dag). Vi er dog, en måned efter vognturen, løbet tør for tålmodighed, og holdte fast i, at han havde til klokken 10, og ellers ville vi sætte gang i klager og anmeldelser.
Vi har intet hørt i dag d. 27 juli, så vi ser ingen anden udvej, end at sprede rygtet.
Jeg og de 23 andre studenter i klassen, der var med på vognen, kan og vil på ingen måde anbefale Dan-Marcs studenterkørsel !
Et er den uheldige dag generelt.
Men når man så efterfølgende klager, går i dialog omkring dette og vognmanden så ikke svare så er det svært at retfærdiggøre de gode henseender i det hele.
Jeg gentager lige 63000kr for studenterkørsel i sådan kaliber.
Da noget af kommunikationen har været over opkald, er der begrænset hvad vi har på skrift. Vi har dog nødvendige ting, såsom lovning af pengeoverførsel fra hans side.