Brammo Greenvention

Brammo Greenvention Nu lanserar vi världens bästa elmotorcykel i Sverige! Brammo Empulse R. Toppfart på 177km/h, 21 mil per laddning, 3,5tim laddtid. Vi söker återförsäljare.

Brammo Empulse och Empulse R använder världens första drivlina helt framtagen och byggd för en elektrisk serietillverkad motorcykel. Drivlinan består av en vattenkyld AC motor, IET™ 6-växlad låda och Brammos unika BPM 15/90 batterimoduler. Drivlinan ger Empulse och Empulse R kraftig acceleration, fantastiska fartresurser och marknadsledande räckvidd. Att åka elmotorcykel är, förutom ett mycket mil

jövänligt sätt att ta sig fram, även ett av de roligaste. Det är en otrolig känsla att susa fram nästan ljudlöst på en av världens bäst balanserade motorcyklar. Oavsett om du är en van motorcyklist eller en nybörjare kommer du att bli förvånad över hur följsamt den går i kurvorna tack vare den suveräna viktfördelningen samt att inga gyro-krafter från kolvar, vevaxlar och andra konventionella motordelar motverkar din körning. Men varför ska du köpa en Brammo Empulse? Till att börja med är det världens mest avancerade serietillverkade elmotorcykel. Den drar ingen bensin, släpper inte ut några avgaser och den är byggd med marknadens bästa komponenter. Med en toppfart på 177 km/h är den också tillräckligt snabb för att räcka för de flesta. Avancerade lithium-ion batterier, en unik vätskekyld motor och en 6-växlad manuell växellåda ser tillsammans till att bjuda på en körupplevelse utöver det vanliga.

09/01/2017

Polaris lägger ner Victory Motorcycles.

Idag kom nyheten att Polaris lägger ner Victory Motorcycles. I och med detta misstänker vi att Brammos fantastiska elmotorcyclar tyvärr också går i graven. Otroligt sorgligt för alla entusiaster, och inte minst tråkigt för oss alla europeiska Brammo-partners som lade ner en massa tid, pengar och engagemang för att få ut Brammo-hojarna på de europeiska vägarna en gång i tiden för att sedan bli blåsta när Polaris köpte upp dem.

http://www.polaris.com/en-us/company/article/victory-motorcycles-important-announcement

CRP.

BRAMMO - TYVÄRR INTE I SVERIGE ÄN. Det blev ingen MC-mässa för oss, och det verkar inte som att det blir något annat hel...
25/01/2015

BRAMMO - TYVÄRR INTE I SVERIGE ÄN.
Det blev ingen MC-mässa för oss, och det verkar inte som att det blir något annat heller. Varken Brammo eller Polaris har gett oss några svar om vad som händer i framtiden och våra 20st beställda Empulse R lyser med sin frånvaro.

16/01/2015

En SVART DAG för GREENVENTION.

Efter fyra månader av mycket hårt arbete och hundratusentals kronor i investeringar får vi idag veta att vårt kontrakt med Brammo troligen kommer att bli uppsagt på grund av att Polaris har köpt motorcykeldelen av företaget.

Brammo har fram till förra veckan lovat att leverera våra första motorcyklar innan MC-mässan, men nu fick vi veta att de stoppat leveransen.

Vi har ännu inte fått någon mer information än detta men vi håller er uppdaterade när vi vet mer.

Gott slt & gott nytt år önskar vi på GREENVENTION.se.
31/12/2014

Gott slt & gott nytt år önskar vi på GREENVENTION.se.

Allt inom ny teknik, energibesparande lösningar, elfordon och LED-belysning.

OTVETYDIGA BEVIS! Idag har högupplösta spionbilder läckt ut och börjat cirkulera i sociala medier. Tack vare dessa bilde...
24/12/2014

OTVETYDIGA BEVIS! Idag har högupplösta spionbilder läckt ut och börjat cirkulera i sociala medier. Tack vare dessa bilder kan vi idag slå hål på många människors tvivel och lägga fram svåremotsägliga bevis. Till er som varit tveksamma till fader juls existens kan vi härmed säga: -HA! TOMTEN FINNS! OCH HAN KÖR SJÄLVKLART BRAMMO!

En riktigt god jul önskar vi på GREENVENTION.se !

Dagens Nyheter uppmärksammar oss med en liten notis i dagens papperstidning. I sommar tänkte vi låna en Empulse R till d...
13/12/2014

Dagens Nyheter uppmärksammar oss med en liten notis i dagens papperstidning. I sommar tänkte vi låna en Empulse R till dem för provkörning.

Vi funderar på att ställa ut på SMCs kryssning Hoj-X den 13:e mars, vad tror ni om det? http://www.svmc.se/club/Hoj-X/
12/12/2014

Vi funderar på att ställa ut på SMCs kryssning Hoj-X den 13:e mars, vad tror ni om det? http://www.svmc.se/club/Hoj-X/

Hoj-X är en hejdlöst rolig MC-träff till havs. Hoj-X arrangeras i samarbete med TallinkSilja. Den 13 mars 2015 är det dags för vår tionde Hoj-X. Detta jubileum kommer vi att fira med ett nytt och häftigt koncept på kryssningen och på scenerna blir det en skön mix av tung rock, pop och schlager, härl…

Idag har Bike skrivit en liten blänkare om Brammo. Vi kommer att låna ut en Brammo Empulse R till dem i vår för ett lite...
08/12/2014

Idag har Bike skrivit en liten blänkare om Brammo. Vi kommer att låna ut en Brammo Empulse R till dem i vår för ett lite större reportage.

http://www.bike.se/nyheter/elmarket-brammo-nu-i-sverige

Brammo, tillverkaren av elmotorcyklar, har nu fått en generalagent i Sverige och en beställning på de 20 första svenska exemplaren av Empulse R har lagts.

STOPPA PRESSARNA!!!GREENVENTION.se utlyser EXTRAVAL!Missa inte detta otroliga erbjudande!Just nu får du inte bara en val...
03/12/2014

STOPPA PRESSARNA!!!

GREENVENTION.se utlyser EXTRAVAL!

Missa inte detta otroliga erbjudande!

Just nu får du inte bara en val på köpet när du köper en Brammo Empulse R, utan även en extra val!

Välj mellan sillval, grönval eller kaskelott.

Gäller så långt lagret räcker, endast ett erbjudande per kund.

OBS. Kan inte kombineras med andra erbjudanden.

DELA MED ALLA VÄNNER!

CYBER MONDAY!!!GREENVENTION.se har årets bästa Cyber Monday-erbjudande! Om du beställer en Brammo Empulse eller  Empulse...
01/12/2014

CYBER MONDAY!!!

GREENVENTION.se har årets bästa Cyber Monday-erbjudande!
Om du beställer en Brammo Empulse eller Empulse R online idag så får du en handgjord statyett på köpet!

Välj mellan jultomten, Darin i folkdräkt från Hälsingland eller en ren.

OBS! Endast idag och endast ett erbjudande per kund!

Kan inte kombineras med andra erbjudanden.

Lägg beställning direkt som kommentar här, skriv vilken motorcykel du vill beställa, vilken färg och självklart vilken av de luxuösa, handgjorda statyetterna som önskas.

Dela med alla era vänner så att ingen går miste om detta otroliga erbjudande!

Hej motorcykelvänner! Vi skulle behöva lite hjälp...Vi får hem våra första Brammo Empulse R om några veckor och det verk...
30/11/2014

Hej motorcykelvänner! Vi skulle behöva lite hjälp...

Vi får hem våra första Brammo Empulse R om några veckor och det verkar som att det är många som skulle vilja provköra så snart som möjligt. Har någon av er några förslag på hur man skulle kunna lösa det? Någonstans där man skulle kunna ordna en provkörning inomhus i Stockholmsområdet utan att det kostar skjortan?

Vi är tacksamma för alla förslag.

Tack på förhand!

Adress

Sjömansplan 4
Södertälje
15138

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Brammo Greenvention postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela